تو و من

موضوعات مختلف

تو و من

موضوعات مختلف

میلاد علی بن موسی الرضا(علیه السلام)  مبارک باد.

به سایت زیر سری بزنید.

http://www.soroushpress.com/Clip/asalam.htm

وبسایت مراکز پژوهشی

 انستیتوی تحقیقات خاک و آب

انجمن کارشناسان محیط زیست ایران

 انستیتوی ایران پلیمر

مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی

مرکز بیوانفورماتیک ایران

موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران

پایگاه تحقیقات زعفران ایران

معاونت پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری

پارکهای تکنولوژی ایران

مرکز تحقیقات و توسعه صنایع شیمیایی

مؤسسه تحقیقات ترانسفورماتور ایران

 SIPRIN  بنیاد حکمت اسلامی صدرا

انجمن تحقیقات اقتصادی

انجمن مطالعات پیشرفته علوم پایه

 شورای عالی آنفورماتیک

انجمن بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران

مرکز تحقیقات الکترونیک

 پژوهشهای علمی وصنعتی ایران

دفتر تحقیقاتی یاسین

شورای گسترش زبان و ادبیات فارسی

مرکز اطلاع رسانی عمران

فرهنگستان زبان و ادب فارسی

شبکه دانشگاهی و پژوهشی ایران

موسسه مطالعات فیزیک نظری و ریاضیات

مرکز تحقیقات استراتژیک

مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران

مرکز تحقیقات دانا

پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله

دفتر پژوهشهای فرهنگی

همایش بین المللی سواحل بنادر و سازه های دریایی

موسسه مطالعات دریای خزر

موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران

پژوهشکده حوزه

مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی

مرکز ملی اقیانوس شناسی

موسسه مطالعات بین المللی انرژی

مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی

مرکز تحقیقات حفاظت خاک و آبخیزداری

پژوهشکده کودکان استثنائی

مرکز تحقیقات مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی

متن

فرهنگستان علوم پزشکی ایران

لوح قانون

مرکز تحقیقات تروما و پژوهشهای جراحی سینا

پارک فناوری پردیس

شبکه تحلیلگران تکنولوژی ایران

کنگره بزرگداشت ملاصدرا

مطالعات بارزگانى ایران

مرکز مطالعات علوم پایه

مرکز تحقیقات بین المللى ژنتیک ایران

مرکز تحقیقات فیزیک نظرى

مرکز تحقیقات فیزیک نظرى

مؤسسه تحقیقاتى لوا

مرکز تحقیقات کامپیوترى علوم اسلامى

حوزه‏هاى علمیه

حوزه علمیه

سازمانها و مراکز اسلامى جهان

مراکز اسلامى

دفتر امور گل و گیاهان زینتی دارویی و قارچهای خوراکی

دفتر مطالعات و برنامه ریزی استراتژیک سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران

آشنایى با مراکز تحقیقاتى

خداوند

 روز اول آفتاب را آفرید

روز دوم دریا را   

 روز سوم  صدا را

روز چهارم رنگ را

روز پنجم حیوانات را

روز ششم انسان را

وروز هفتم با خود اندیشید که چه چیز نیافریده،پس تو را برای من آفرید.

بر اساس آخرین رده بندی دانشگاه ها در جهان، دانشگاه تهران در رده ۵۳۹ قرار گرفت.

درمان بیماری قلبی با نصب دریچه‌های هوشمند تنها در 20 دقیقه

 استاد ایرانی دانشگاه کارولینای جنوبی آمریکا با بکارگیری علوم مهندسی و ریاضیات دریچه قلب هوشمندی ساخته و این امید را به وجود آورده است که طیف وسیعی از بیماریهای بدون علاج قلبی را در قالب تکنیکهای نوین پزشکی درمان کند تا آنجا که از نصب دریچه های قلبی هوشمند در بدن بیماران تنها در مدت 20 دقیقه خبر می دهد.


آرش خردور استاد ایرانی دانشگاه کارولینای جنوبی آمریکا و ابداع کننده این فناوری نوین در گفتگو با خبرنگار مهر گفت : یکی از پروژه هایی که بر روی آن کار می کنم طراحی و ساخت دریچه قلبی هوشمند است.
در این فرآیند مهم در دنیای مهندسی قلب و عروق از ابزارهای مهندسی و ریاضی برای بررسی بیماری های قلبی با زاویه دید جدیدی استفاده کرده ام.
این محقق ایرانی افزود: اصولا علت به وجود آمدن این شاخه مهم از علم نیز این بوده است که از اوایل قرن بیستم میلادی شاهد پیشرفتهای گسترده ای در عرصه های مختلف فناوری بوده ایم اما طی 100 سال گذشته هنوز هم بیماری های قلبی عامل شماره یک مرگ و میر انسانی در سراسر جهان بوده است.

وی ادامه داد: از این رو فکر کردیم شاید رویکرد ما به این بیماری و اشکال گوناگون آن نادرست بوده است و از این رو بر آن شدیم تا از ریاضی و مهندسی برای درمان آنها استفاده کنیم.
وی افزود : من با همکاری دکتر مرتضی قریب از انستیتو فناوری کالیفرنیا هم اکنون در حال کار روی طراحی و تولید این دریچه ها هستیم. دراین فناوری دیگر نیازی به عمل قلب رو باز نبوده تا دریچه های مشکل دار را عوض کنیم. یکی از مزایای عمده این فناوری حیاتی و کاملا کاربردی امکان انجام آن توسط متخصصین قلب و عروق بوده و لزوما نیازی به حضور جراحان قلب نیست.

خردور افزود: همچنین بیمار در طول فرآیند کوتاهی که سپری می کند هیچ گونه درد یا ناراحتی را احساس نمی کند. وی در تشریح این فرآیند گفت: ما برای رساندن دریچه هوشمند مصنوعی به نقطه مورد نظر از ریز وسیله ای به شکل لوله استفاده می کنیم که پس از نصب دریچه بر روی آن، درداخل شریان قلبی قرار گرفته و به سمت قلب هدایت می شود.

دریچه‌ای با فلز هوشمند
این استاد ایرانی افزود: دریچه قلبی که طراحی کرده ام نوعی آلیاژ ویژه هوشمند است که بهتر است به آن فلز هوشمند اطلاق شود. این دریچه تا پیش از ورود به بدن بیمار شباهتی به دریچه قلبی ندارد اما پس از ورود به شریان و زمانی که به منطقه تبدیل شدن رسید به واسطه خواص ویژه ای که دارد به طرز هوشمندانه ای تغییر یافته و در نقطه مورد نظر نصب می شود.
وی افزود : چالش اصلی ما در این پروژه آن است که این فناوری را تا می توانیم کوچکتر کنیم تا از آن در نوزادان و یا حتی کودکان 2 تا 3 ساله نیز استفاده کنیم.
خردور تصریح کرد: با استفاده از این فناوری جدید دیگر نیازی به اعمال جراحی پیچیده 4 تا 5 ساعته نبوده و تنها در قالب عمل فوق العاده ساده 20 دقیقه ای که در آن نیازی به بیهوشی نیز نیست، بیمار بهبود می یابد.

با استفاده از این فناوری جدید دیگر نیازی به اعمال جراحی پیچیده 4 تا 5 ساعته نبوده و تنها در قالب عمل فوق العاده ساده 20 دقیقه ای که در آن نیازی به بیهوشی نیز نیست بیمار بهبود می یابد

وی گفت: این پروژه از سال 2004 و زمانی که در انستیتو فناوری کالیفرنیا حضور داشتم با همکاری دکتر مرتضی قریب از دیگر محققان ایرانی حاضر در آمریکا آغاز شده و تا به امروز پیشرفت خوبی داشته است.
خردور با بیان آنکه از چنین فناوری به جهت حیاتی بودن آن حمایتهای مالی قابل توجهی صورت گرفته است، گفت: من به عنوان یک محقق که وظیفه تولید علم را دارم امیدوارم فناوری که ارایه می کنم برای تمامی مردم و به خصوص بیماران قلبی سراسر جهان مثمرثمر واقع شده و خوشحال می شوم که در ایران نیز قابل اجرا شود.
دکتر خردور که فارغ التحصیل دانشگاه تهران بوده و پس از ترک ایران و مهاجرت به آمریکا به عنوان پزشک فعالیت تحقیقاتی خود را در این کشور از سر گرفت از انستیتو فناوری کالیفرنیا مدرک دکتری خود را در رشته مهندسی پزشکی و اختصاصا مهندسی قلب و عروق اخذ کرده است.
 
منبع: جام جم

آینده زمین

  

میگویند دیگر امیدی به نجات زمین نیست. سالهاست که فریاد زدهاند: زمین گرم میشود، کمک کنید! دانشمندان حتی بیش از این پا پیش نهادهو پیشبینی کردهاند که با این روند گرم شدن زمین و تولید گازهای گلخانهای آینده زمین چگونه خواهد بود.

سال ۲۰۰۷ میلادی

در حال حاضر اکثریت جمعیت جهان را شهرنشینان تشکیل میدهند و در نتیجه الگوی استفاده از زمین تغییر میکند. جمعیت کره خاکی از مرز ۶.۶ میلیارد نفر میگذرد.

سال ۲۰۰۸ میلادی

تولید نفت در جهان در یکی از سالهای ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۸ میلادی به بیشترین حد خود میرسد. البته برخی دانشمندان معتقدند این اتفاق که به قله هوبرت معروف است، تا سال ۲۰۲۰ میلادی رخ نمیدهد.

سال ۲۰۲۰ میلادی

وقوع سیلهای ویرانگر به شدت در اروپا افزایش مییابد. بارش کمتر باران در برخی نقاط جهان سبب میشود تولید محصولات کشاورزی تا ۵۰ درصد کاهش یابد. جمعیت جهان به ۷.۶ میلیارد نفر میرسد.

سال ۲۰۳۰ میلادی

بیماریهای مرتبط با اسهال تا ۵۰ درصد در کشورهای فقیر دنیا افزایش مییابد. 18درصد از تپههای مرجانی دنیا به راحتی ناپدید میشوند. گرمایش جهانی سبب میشود برفهای دماغه کوه‌‌های آفریقا آب شوند و دیگر آن چهره دوست داشتنی قله کوههای پوشیده از برف به خاطرهای دور تبدیل شود.

سال ۲۰۴۰ میلادی

یخ دریای قطبی در تابستانها آب میشود و در زمستانها هم عمق آن دیگر به اندازه حالا نخواهد بود. برخی از دانشمندان هم معتقدند یخهای تابستانی قطب تا سال ۲۰۶۰ و بر اساس برخی دیگر از نظریات تا سال ۲۱۰۵ هم دوام میآورند.

سال ۲۰۵۰ میلادی

یخچالهای کوههای آلپ به آرامی ناپدید میشوند و بسیاری دیگر از یخچالهای دنیا هم ۳۰ تا ۷۰ درصد از حجمشان را از دست میدهند. ۵۰۰ تا یک هزار نفر دیگر هم سالانه در شهر نیویورک جان خود را به خاطر گرم شدن هوا از دست میدهند. در انگلستان عکس این اتفاق روی میدهد یعنی سرما جان انسانها را میگیرد. جمعیت جهان به ۹.۴ میلیارد نفر میرسد.

سال ۲۰۷۰ میلادی

همزمان با از بین رفتن یخچالها و افزایش خشکسالی، تولید الکتریسیته برای ادامه حیات با کمک نیوری آب کاهش مییابد. کشورهای اروپایی در این زمینه با مشکل مواجه میشوند زیرا انتظار میرود نیروی آب در آنها تا شش درصد کاهش یابد.

سال ۲۰۸۰ میلادی

هم زمان با اینکه بخشی از جهان درگیر خشکسالی است مردم در بخشهایی دیگر که در نزدیکی رودخانهها قرار دارند، با مشکل سیل روبهرو هستنند. ۶۰۰ میلیون نفر گرسنه در جهان زندگی میکنند.

سال ۲۱۰۰ میلادی

 

PHدریاها به آرامی به اندازه نیم درجه کاهش مییابد و محیط دریاها اسیدی میشود. به این ترتیب مرجانها، خرچنگ ها، صدفها و هر موجودی که در دریا صدف تولید میکند از این کاهش PH آسیب میبیند. اگر گرم شدن زمین به اندازه ۲ تا ۳ درجه در سال باشد، حداکثر ۲۰ تا ۳۰ درصد از گونههای شناسایی شده در سال ۲۰۰۷ میلادی در این سال وجود خارجی ندارند. مناطق آب و هوایی جدیدی روی کره زمین تشکیل میشوند و نوع گیاهان مناطق مختلف را به شدت تغییر میدهند.

سال ۲۲۰۰ میلادی

روز جهانی زمین که مصادف با اول بهار است، ۱۲.۰میلی ثانیه کوتاهتر از زمان آن در سال ۲۰۰۷ میلادی است. گرم شدن هوا سبب میشود اقیانوسها از خط استوا دور شوند و به قطبها نزدیک شوند. بیشترین میزان آب هم به سمت قطب شمال می‌رود. از آنجایی که قطب‌ها نزدیکترین مکان به محور چرخش زمین هستند، با افزایش جرم آنها سرعت چرخش زمین هم افزایش می‌یابد.

 

منبع:‌ خبرنامه آفتاب

امکان دانلود فونت نستعلیق

دبیرخانه شورای عالی اطلاع رسانی با عرضه آزاد فونت نستعلیق(دانلود فونت)، گام نخست را در عرضه فونت نستعلیق یونیکد بر داشته است.

دکتر بهروز مینایی- معاون فنی شورای عالی اطلاع رسانی، با بیان مطلب ذکر شده اظهار داشت: با هدف تقویت حضور خط فارسی در عرصه های بین المللی و نگارش رایانه ای، دبیرخانه شورا به پاسداشت فرهنگ غنی ایران اسلامی در خط تحریری و نوشتار نستعلیق، طرح تولید قلم نستعلیق رایانه ای را در قالب طرح تسما(تولید و ساماندهی محتوای الکترونیکی ایران)به شرکت های رایانه ای پیشنهاد داد و شرکت داده ورزان هامون مجری پیاده سازی و تولید فونت نستعلیق در محیط های عمومی تولید متن شد.

منبع:اینجا

سلام

سلام.خوبید؟

اوضاع خوب هست که؟!!

امیدوارم که همیشه سلامت و دلی پر امید و لبی خندان داشته باشید.

یا حق

هفته جهانی فضا

هفته جهانی فضا (۱۹ تا ۲۵ آبان) گرامی باد.